30. Juni var der ingen krav om mønstring hvilket flertallet af skibets besætning udnyttede til fulde. Der var dog også et par stykker som havde noget natteroderi ved 4 tiden om natten på grund af den tiltagende vind og fender samt fortøjninger der skulle tilses. Så kl.10 stod sidste mand op, Jacob og mig havde dog været vågen længe og var derfor gået til bageren efter morgenbrød, som desværre skulle vise sig at være noget tørt brød. Men vi blev mætte og kunne gå igang med dagens opgaver der blandt andet var pakning af gummibåd, lakering, maling af dæk, vask af sprayhood, montering af bagbord skødevogn til kuttersejlet, badning og afkortning af spiler-stag som blev fortaget på landgangsbroen samtidig med at vi nød solens sidste stråler og fik en forfriskning.
Kl. 19.30 var der stor nervøsitet at spore hos undertegnet, da tiden var kommet til at jeg skulle op til den store “knob og fortøjning”-eksamen med Skipper som den hårde eksaminator. Lykkeligvis blev eksamen klaret med et rigtig flot 13 tal, målt ud fra Richterskalaen. Det var en tydelig glad og lettet Jesper der modtog sit bevis og et godt fast håndtryk fra en stolt Skipper.
Efter vores aftenbad i det 25 grader varme Middelhav tog vi en sun-downer i cockpittet hvorefter vi gik på restaurant Las Columnas og nød vores aftensmåltid med udsigt ud over det nu natmørke Middelhav.
Leave a Reply